4 Şubat 2013 Pazartesi

BİR EKİBİ EKİP YAPAN ÜYELERİN 5 ÖZELLİĞİ

Birçok iş ilanında "takım arkadaşı arıyoruz" ifadesi yer alıyor. Birçoğumuz, genellikle açık ofislerde, üyelerinin sıklıkla paslaştığı bir ekibin parçası olarak çalışıyor. Peki bir takımda doğru parça olmak, başarılı bir ekip olmak için o ekipte nasıl bireylerin olması gerekiyor?

1. Dinamik ve olumlu olmalı: En yorucu işlerde bile enerjisini koruyan, gülümsemesini kaybetmeyen bireyler, tüm ekibi etkiler. Şöyle bir düşünün; umutsuzluğa kapıldığınız ve enerjinizin dibe vurduğu zamanlarda yanınıza gelip bir çıkış yolu gösteren, durumun sandığınız kadar korkunç olmadığını görmenizi sağlayan ve bunu yaparken enerjisi ve gülümsemesiyle size moral veren bir takım arkadaşını kim istemez ki?

2. Uyumlu ve gerektiği ölçüde mütevazi olmalı: Bir takım içerisinde her bir üyenin farklı yetenek ve kişilik özellikleri olsa da, genel hatlarıyla her bir üye bir diğeriyle ve ekibin bütünlüğüyle uyum içerisinde çalışmalı. Ekiplerin bir liderleri olmakla birlikte, ekibin içerisinde de o ekibi ayakta tutacak ve motive edecek bir "iç lider"e ihtiyaç duyulabiliyor. Ekibin üyeleri arasından, sözü dinlenen ve liderlik yetileri daha gelişmiş olan kişi, doğal süreçle bu görevi üstleniyor. Ya da başka bir üye, çalışmaların toparlanmasında sürekli aktif rol alabiliyor. Ekip içerisindeki görevi ne olursa olsun, her bir üyenin hem yetilerinin bilincinde olması (ki bu öz güveninin perçinlenmesi ve motivasyonunun üst düzeyde kalması yoluyla ekibe fayda sağlayacak çalışmalar yapabilmesini sağlar), hem de diğer üyelerin de ayrı ayrı özel yetenekleri olduğunu bilerek onlara saygı duyması ve mütevaziliğini koruması, ekibiyle uyumu yakalaması gerekiyor.

3. Sorumluluk alabilmeli, sözünü tutmalı: Bir takım olabilmenin en önemli unsurlarından biri de üyelerinin sorumluluk almaktan kaçınmaması ve bu temelde sağlanacak güven ortamı. İşin tüm üyelere aynı ağırlıkta paylaştırılması, yapılması gereken bir çalışma olduğunda üyelerin her birinin işin ucundan tutması gerekiyor. Bir diğer yandan, ekipler, çalışmaların bir diğer üyenin çalışmasına bağlı olarak yapıldığı gruplardır. Parçalar üyeler tarafından yapılır ve bir araya getirilir. İşte bu sebeple, her bir üye üzerine düşen sorumluluğu almalı ve çalışmasını söz verdiği zamanda, söz verdiği şekilde ekibe sunmalı.

4. Doğru ve etkin iletişim kurabilmeli: Sadece iş hayatında değil, her alanda insan ilişkileri büyük önem taşıyor. İş yaşamı içerisinde de bütün ilişkilerde iletişim önemli olmakla beraber, takım çalışmalarında bu önem daha da artıyor. Sınırlı biz zaman içerisinde, belirlenen işi eksiksiz ve doğru yapabilmek için, zamanı doğru kullanabilmek gerekiyor. Yanlış anlaşılmalar, çalışma sırasında ikili ilişkiler kaynaklı yaşanan gerginlikler    de hem zamandan çalıyor, hem de ekibin işe odaklanmasını zorlaştırarak hata olasılığını artırıyor. Bu anlamda, keyifli bir çalışma ortamı yakalamak ve başarılı çalışmalar ortaya koymak için, doğru ve etkin iletişim kurabilmek önemli.

5. Bilgisini paylaşmalı: İyi bir ekip üyesi, bilgisini ve fikirlerini ekip arkadaşlarıyla paylaşır. Bu, ekip üyelerinin gelişimi, dolayısıyla ekibin ilerlemesi ve daha kaliteli çalışmalar ortaya konması adına önemlidir. Bu noktada doğru ve faydalı bilgiyi, gereksiz ya da ekip bütünlüğünü zedeleyecek nitelikte, işle ilgisi olmayan bilgiden ayırmak da, bilgiyi paylaşmak kadar önemli. Paylaşılacak bilgiler sadece yapılan işle ilgili olup, işe ve ekip üyelerine değer katmalıdır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder